#010 – Product Discovery

Wiele produktów nie odpowiada na żadną prawdziwą potrzebę klienta, albo odpowiada w sposób niesatysfakcjonujący i z tego powodu nie odnosi sukcesu biznesowego. By zmniejszyć ryzyko braku sukcesu naszego produktu, możemy zastosować podejście Product Discovery (odkrywanie produktu). Eksplorujemy ten nurt, formułujemy możliwe etapy do zrealizowania by dobrze odkryć produkt i podpowiadamy jak zacząć stosować te techniki.

Materiały i techniki, o których m.in. wspominamy w nagraniu:

Sprawdź też artykuł Jacka na Agile247, który również opisuje to, czym jest Product Discovery.

Jeśli odcinek Ci się podobał, koniecznie podziel się nim z innymi osobami, które Twoim zdaniem mogą go potrzebować.

Daj nam znać co sądzisz o samym odcinku:

Chcemy usprawniać podcast z każdym kolejnym odcinkiem, więc podpowiedz nam, jakie kolejne aspekty naszego produktu możemy rozwinąć, a których obecnie Tobie brakuje.

Mamy sporo pomysłów na to, co jeszcze moglibyśmy nagrać, ale jesteśmy bardzo otwarci na Twoją sugestię – przekaż nam hasło albo temat, o którym moglibyśmy opowiadać w kolejnych odcinkach.


3 Replies to “#010 – Product Discovery”

  1. Iwona

    Jacku i Kubo,
    bardzo Wam dziękuję za wszystkie podcasty. Wszystkie z wielką przyjemnością odsłuchałam. Jestem na samym początku współpracy ze Scrumem 😉 na razie nie jest mi dane pracować w zespole Scrumowym. Codziennie poświęcam 4-5h na wnikanie w ten temat. Powiedzmy wiedzę teoretyczną na poziomie średnim już posiadam i brak mi doświadczenia, a jak wiemy Scrum opiera się na doświadczeniu. Dlatego jako ćwiczenie dla mnie, chce pomóc mężowi w efektywniejszym zarządzaniu dużym sklepem (nie będę pisać nazwy – wiadomo reklama). Struktura jest taka, że jest dyrektorem, ma 9 kierowników, każdy kierownik ma swój zespół pracujący na powierzchni sprzedaży. Oczywiście pierwszym krokiem będzie wprowadzenie tablicy scrumowej z karteczkami dla każdego działu. Każdy kierownik będzie jakby PO, który ustala elementy do wykonania. Tylko jest problem w codziennym Scrumie, bo praca jest zmianowa i nie ma fizycznej możliwości, aby wszyscy mogli zebrać się w jednym miejscu. Sprinty np. raz na tydzień też odpadają, ponieważ nie może być sytuacji takiej, że nie ma ani jednego pracownika na dziale :/ Myślałam o retrospektywie – każdy pracownik może na tablicy przykleić karteczkę z problemem. Ale to nadal nie będzie rozmowa face to face i wszyscy na raz. Aby nie okazało się, że anonimowo ludzie będą na siebie najeżdżać.
    Chłopaki jesteście dla mnie guru w tym temacie. Możecie rzucić hasła, jakby ugryźć ten temat? Macie większe doświadczenie, może jakaś hybryda z innym podejściem agile’owym?
    Dziękuję Wam jeszcze raz za te podcasty!
    Życzę wszystkim developerom pracy w PRAWDZIWYM zwinnym podejściu, a nie tylko z nazwy 😉

    • Jacek Wieczorek

      Cześć Iwona,

      Cieszy nas, że odsłuchałaś dostępne odcinki. Taka informacja jest dla nas budująca 🙂

      Temat, który opisujesz, brzmi ciekawie.

      Żeby lepiej zrozumieć temat który opisujesz, potrzebowałbym zrozumieć, jaki problem chcielibyście rozwiązać / jaki cel osiągnąć?

      Mam pewne przemyślenia czytając to, co piszesz, jednak bez zrozumienia kontekstu, trudno mi coś więcej napisać.

      Pozdrawiam,
      Jacek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *